Môžeme sa baviť o politickom programe, ľavici, pravici, postojoch k EÚ, NATO, migrácii. Ti rozhľadenejší sa môžu baviť o vízii, stratégii umiestnení v rámci stratégií iných… ale otázka je. Ak by sme chceli IHNEĎ začať jednoznačne správne tak, aby sme neurobili chybu, čo by sme mali urobiť prvé( a možno jediné, ale poriadne)? Lebo ak riadenie rozdelíme na operatívne, taktické a strategické, otázka je ako to skĺbiť. Najmä ak žiadne nefunguje( viď „operatívne“ riadenie pandémie C19 versus stíhanie GP vo veci jeho zlyhania) Ak sa zameriame na operatívne riadenie, unikne nám stratégia a naopak.
V poslednej analýze Fulford píše: Ke zničení jakéhokoli státu na světě není třeba atomových bomb ani raket dlouhého doletu. Stačí snížit kvalitu vzdělávání a nechat studenty podvádět při zkouškách. Pacienti umírají rukama takových lékařů. Budovy se hroutí rukama takových inženýrů a architektů. Peníze se ztrácejí vinou takových lékařů a ekonomů. Spravedlnost mizí v rukou takových právníků a soudců. Úpadek vzdělání je úpadkem národa.
Ak sa začneme teraz baviť o takom molochovi ako je vzdelanie a školský systém, k výsledku dospejeme tak za 30 rokov. Dobrým príkladom je Fínsko, kde sa začali o zmene vzdelávacieho systému baviť v 50tych rokoch. Prvé badateľné zmeny boli v 90tych rokoch. Ostáva 20 rokov na implementáciu a na výchovu novej generácie. To je 50 rokov. Treba si uvedomiť, že súčasný školský systém vo väčšine sveta je dielom M.Terézie, čiže má vyše 200 rokov. Je to skamenelina, ktorá podlieha zubu času. Aj pred jeho zavedením vyrástli takí velikáni ako S.Mikovíni, ktorí boli špička vo viacerých odboroch súčasne, ktorí si dokonca založili vlastné školy, ktoré mali taktiež pozoruhodné výsledky na svoju dobu( myslím si, že jeho studenti poznali „skratky“ o ktorých písal J.London v románe Martin Eden a nemuseli sa memorovať „všetku múdrosť sveta‘“). Ale museli dobrovoľne kapitulovať a súkromne školy rozpustiť.
Keď vidím, čo sa učia v škole moje deti a najmä ako sa to učia v porovnaní s mojim „socialistickým základným vzdelaním“, myslím si, že je najvyšší čas na zmenu. Toto je budúcnosť. Ktorá sa zmení najskôr o 50 rokov. Naše deti to už nebudú. Tie sú podľa mňa viditeľne horšie vzdelané po všetkých stránkach ako generácia „Husákových detí“. Synovi som kúpil ucebnicu matematiky od môjho učiteľa na dôchodku. V predslove sa píše, parafrázujem , že dnešné gymnáziá nevedia pripaviť studentov z matematiky na štúdium na vysokej škole, preto vznikla učebnica matematiky. Takže úpadok nie je dokonca ani synchronizovaný. Ja som ako podpriemerný žiak v matematickej triede gymnázia problém s matematikou na Univerzite nemal. Dokonca som z nej písal diplomovku.
Jedno ruské príslovie hovorí, kto plánuje na rok, pestuje pšenicu. Kto plánuje na 20 rokov, vysadí sad. A kto plánuje na večnosť, vychová deti.
Michael Moore, oskarový režisér natočil o tom aj film, kde od 30 minúty vysvetľujú Fíni šokujúce informácie o svojom najúspešnejšom školstve
Čo potrebuje človek z podstaty?Jesť,piť a... ...
Nie som si istá, človek, ak nim ostane pri... ...
Nuž príliš ťažká otázka na riešenie! ... ...
ale šťastných a spokojných:)) ...
Staci ze nieco tresol. Minca cinkla. Treba sa... ...
Celá debata | RSS tejto debaty