Založ si blog

Archív: november, 2019

Projekt Medzimorie a slovenské zlato

Priznám sa, že samému sa mi to zdá byť myšlienkové spojenie v nadpise konšpirácia. Ale ako napísal Hemingway: Nik nie je ostrovom samým pre seba. Pri pozeraní najnovšieho Pjakina https://youtu.be/qD7KFSgpaOc bola jedna otázka venovaná projektu Medzimoria, ktorý sa nás bytostne dotýka. Zakladateľské štáty tohto projektu by mali byť Čechy, Slovensko, Poľsko, Rakúsko, […]

Pokračovanie článku

Kto vlastni NBS?

Ako občan štátu Slovenská republika som z môjho pohľadu aj akcionár štátu. Máme síce tzv. zastupiteľskú demokraciu, ale to mi neberie právo vznášať otázky , ako aj požiadavky na volených zástupcov aj takouto formou. Zaujali ma vyhlásenia o tom, že vláda SR požiada o navrátenie tzv. Investičného zlata z Veľkej Británie. Tu by som sa pozastavil nad veľmi vágnym […]

Pokračovanie článku

Prečo sú dlhy nesplatiteľné

Nedávno som počúval na nete video, kde bolo spomenuté, že celkový dlh je niekoľkonásobne vyšší ako množstvo peňazí v obehu. Hoci som už počul názory, že dlhy sa v princípe nedajú splatiť, teraz sa mi v hlave rozsvietilo. Logicky, keď banka vytvorí nové peniaze z úveru, medzi „peniaze“ v najširšom slova zmysle sa ráta vždy iba istina úveru. Nikde som totiž […]

Pokračovanie článku

„Potratoví aktivisti“ a ich oxymoron

Oxymoron je spojenie slov protirečiaceho si významu. Je to akýsi logický nezmysel. Ak sa totiž niekto snaží logicky argumentovať v situacii, kde logika hovorí opak vznikne oxymoron. Napríklad nežný zabijak, humánne zabitie, humanitárne bombardovanie. Podobné ma napadlo pri reakcii určitých liberálnych( pre mňa liberálnych, hoci sa akokoľvek tvária) kruhov k návrhu novely […]

Pokračovanie článku
Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

20.04.2024 06:00

Ukrajinci tvrdia, že zlikvidovali viac ako 450-tisíc Rusov. Moskva však hovorí len o 6-tisícoch svojich padlých. K reálnemu údaju sa asi priblížila BBC.

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

ONLINE: Deň D pre Ukrajinu. Americká Snemovňa reprezentantov rokuje o 60-miliardovej pomoci

ONLINE: Deň D pre Ukrajinu. Americká Snemovňa reprezentantov rokuje o 60-miliardovej pomoci

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.