Toto je môj názor na súčasnú situáciu:Predstavte si, že idete na túru. Neviete na koľko dní, neviete kam idete. Neviete , aké počasie bude. Máte informácie vždy iba deň dopredu- o tom , kde budete spať, aké bude( pravdepodobne) počasie a kde si doplníte vodu.
Toto je obraz Slovenska po revolúcii. Viete , prečo sme sa nikam nedostali(teda okrem EÚ a NATO)? Lebo sme ani nevedeli, kam deme. Aj toto nám povedali iní.
Slovensko nemá žiadnu národohospodársku, štátnu, ba ani inú stratégiu. Naša stratégia je „euroatlantické smerovanie“, „počkáme na rozhodnutie veľkých“. Proste „lokajpatriotizmus“.
Bežná stredne veľká firma je lepšie riadená ako náš štát. Je načase sa zobudiť a povedať si, čo vlastne chceme v živote, kam smerujeme a čo preto chceme spraviť. Alebo sa potom nesťažujme. Voľby nič nevyriešia. Je to ako mať nové topánky na túre odnikiaľ nikam( bludenie v kruhu).
A teraz , ako si to predstavujem. Vytvorí sa skupina ľudí rôznych profesií, ktorí niečo dosiahli v živote. Táto skupina začne bez nároku na odmenu pracovať na STRATÉGII SLOVENSKA. Možno sa spoja so skupinou z Česka, ktorá ešte taktiež neexistuje. Vypracujú základnú kostru dokumentu , ktorá bude kompasom rozvoja na najbližších 20-30 rokov. S ohľadom na slovenské záujmy. Stratégia bude na verejnej webovej stránke a budú ju pripomienkovať bežní ľudia. Po tom ako sa dopracuje pôjde na schválenie do referenda, alebo parlamentu. Nadobudne záväzný charakter pre všetky vlády. Pre tých, čo nerobili v korporáte, priblížim, čo taká stratégia obsahuje.
1.Časť analytická. Analýza prostredia- vnútorné a vonkajšie. Faktory, trendy, aktuálna situácia,zdroje (prírodné, ľudské..). Pri štáte treba brať do úvahy jednak štát ako taký. Čiže politická, ekonomická, zahraničnopolitická situácia, ako aj jeho časti- zdravotníctvo , školstvo, podnikateľské prostredie, poľnohospodárstvo, atď, pre všetky tieto časti celku treba vytvoriť stratégie, ktoré sú v súlade s celkom -štátnou stratégiou. Treba ešte spomenúť , že rodina ako základ štátu musí byť taktiež zahrnutá do tejto analýzy a aj stratégie. Analytická časť vrcholi tzv. SWOT analýzou, ktorá nám napovie riešenia pre praktickú časť.
2. Praktická časť- definovanie misie, vízie a stratégie. Stratégia rozvinutá do cieľov a podcieľov v nadväznosti. Napríklad cieľ je potravinová sebestačnosť zdravými potravinami za dostupnú cenu. Podcieľ je podpora rodinných fariem. Ďalší podcieľ je odstránenie drobenia pôdy.Ciele usporiadané hierarchicky a podľa časovej postupnosti sú napr. 1.odstránenie drobenia pôdy zmenou legislatívy 2.podpora rodinných fariem 3. potravinová sebestačnosť zdravými a cenovo dostupnými potravinami. Tento cieľ je strategický pre poľnohospodárstvo, ale aj pre rodinu, je základ pre zdravie( zdravotníctvo), dotýka sa aj školstva( vzdelanie, etika). Z toho je vidno, že ciele musia byť v súlade pre rôzne časti celku. Nemôžeme budovať iba „ziskové poľnohospodárstvo“ odtrhnuté od celku založené na energeticky náročnom pestovaní zložky biopalív degradujúcom pôdu a životné prostredie, lebo to nie je súčasťou NAŠEJ stratégie. To bol iba príklad, neberte ma doslovne.
3. Časť opatrení- kto, kedy, ako, za koľko. Kontrola cieľov. Definovanie štruktúr na plnenie cieľov. Opravné mechanizmy pri odchýlkach od cieľov atď.
S úctou
Maro
Pravdivý blok, nemáme všetky znaky dospelého... ...
Máte málo informácií. Na Slovensku aj v ČR sa... ...
Dobré a teraz napíšte aj niečo konkrétne. ...
Celá debata | RSS tejto debaty