Prečo sa neoplatí podporovať agóniu montovne na Slovensku.

https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clanok/697195-zastupcovia-auto-priemyslu-boli-za-ficom-na-urade-vlady-stoja-pred-velkou-zmenou-a-potrebuju-pomoc/?utm_source=pravda&utm_medium=hp-box&utm_campaign=shp_9clanok_box

Pretože to nie je naša montovňa! Sme iba príveskom európskeho autopriemyslu, ktorý žiaľ zaspal. Nerobí autá pre ľudí, ale pre úradníkov. A pre bohatých. My sme naskočili na tento vlak za vopred určených podmienok. Lacná, kvalifikovaná a skromná pracovná sila. Skúste si spomenúť ako Fico obdivoval Slovač, že dokáže vyžiť tuším vtedy z 300 eur a neštrajkuje. K tomu ešte štedré stimuly a daňové prázdniny pre koncerny.Plus NULOVÁ DAŇ Z DIVIDEND. A máme stratégiu. A ani to nebolelo. Akurát, že časy sa menia. A európske automobilky čelia konkurencii z Číny. A elektromobilita sa stala zbraňou proti Európe. https://fontech.startitup.sk/spravy/export-aut-z-ciny-v-roku-2023-narastol-takmer-o-dve-tretiny/

.
Sami sme si podpílili konár. Aké je riešenie? Dotovať, dotovať, dotovať. My tú Čínu udotujeme! Budeme mať lacnejšiu( dovezenú) pracovnú silu, podporíme dopyt, zavedieme opatrenia… Ja sa pýtam, načo? Je mi jasné, že takto to dlhodobo nejde. A namiesto zmysluplného „plánu obnovy“, alebo STRATÉGIE SLOVENSKA, budeme pokračovať v agónii. Veď Fico povedal, že stratégiu máme a vychádza z agendy 2030 OSN( ak sa dobre pamätám v jednej z predvolebných debát). Čo na tom, že od nej upúšťa aj Švédsko, ktoré teda v žiadnom prípade nie je oportunistické. https://thepeoplesvoice.tv/sweden-scraps-agenda-2030-goals/
Myslím si, že prežijeme vďaka svojej povestnej „ťapákovskej“ nedvižnosti. „Kde by sme išli, nedá sa vstúpiť do role“. Nakoniec všetko Prehrmí a nejako bude. A možno nás zachránia aj tie končiace modely spaľovacích áut. Pretože životnosťou predbehnú „progresívne a uhlíkovo (ne) neutrálne“ elektromobily.
Takže, zostaňte doma! Veď sa nedá vstúpiť do role!

Posledný „danajský dar“ UVZ-veterné elektrárne?

30.10.2025

V nadväznosti na môj posledný blog som pátral , kde je príčina , že sa také niečo ide robiť tak blízko obytných zón. Ak vieme nedávno sa zmenili predpisy pre minimálnu vzdialenosť z 3 na 1 km od najbližších domov. Tak ako v dobe Covidovej som zistil , že o našich životoch rozhoduje UVZ ako predĺžená ruka moci …Dolu sú odpovede ChatGPT, nezaručujem ich správnosť, [...]

Vláda nám dala ďalší „danajský dar“: 69 veterných turbín od Trnavy po Nitru

27.10.2025

Zdroj: https://www.enviroportal.sk/eia/detail/pilotna-zona-pre-rozvoj-veternej-energie-zapad Príslušný orgán Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky sekcia environmentálneho posudzovania a povoľovania odbor posudzovania vplyvov na životné prostredie Námestie Ľ. Štúra 1 812 35 Bratislava Názov navrhovanej činnosti Pilotná zóna pre rozvoj veternej energie [...]

Bude nás „adresná energopomoc“ stáť nakoniec viac ako plošná?

22.09.2025

Vypočul som si tlačovky pani ministerky Sakovej. Takto som to navnímal ja: 1/Ministerstvo hospodárstva neprepustí časť zamestnancov , ktorí mali byť v rámci konsolidácie nadbytoční ale pridelí im novú úlohu 2/Štátny rozpočet by to nemalo nič navyśe stáť, pretože MH požiadalo na krytie miezd o eurofondy/17 mil./ 3/Tento „aparát“ bude zhromažďovať údaje o [...]

huliak

Odvolanie po čínskej kauze: Generálny tajomník rezortu cestovného ruchu končí deň po kritike státisícovej zákazky

28.11.2025 13:18

Vláda na svojom piatkovom rokovaní odvolala Júliusa Erneka z postu generálneho tajomníka služobného úradu Ministerstva cestovného ruchu a športu.

Peter Janků

Slovenský rozhlas má nového šéfa, Peter Janků bol doteraz poslaneckým asistentom, chcel viesť aj celú STVR

28.11.2025 12:44, aktualizované: 12:58

Tento rok a aj v roku 2022 sa Janků neúspešne uchádzal o post riaditeľa RTVS resp. STVR.

DOPRAVA: Prvá letecká linka Bratislava - Košice

Po vlakoch meškajú už aj „štátne“ aerolinky. Lietadlo sa zrazilo s vtákom

28.11.2025 12:19

Lietadlo malo z Košíc vzlietnuť pôvodne o 8.05 h. Napokon odletelo o 11.37 h.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 175
Celková čítanosť: 500622x
Priemerná čítanosť článkov: 2861x

Autor blogu