Pretože to nie je naša montovňa! Sme iba príveskom európskeho autopriemyslu, ktorý žiaľ zaspal. Nerobí autá pre ľudí, ale pre úradníkov. A pre bohatých. My sme naskočili na tento vlak za vopred určených podmienok. Lacná, kvalifikovaná a skromná pracovná sila. Skúste si spomenúť ako Fico obdivoval Slovač, že dokáže vyžiť tuším vtedy z 300 eur a neštrajkuje. K tomu ešte štedré stimuly a daňové prázdniny pre koncerny.Plus NULOVÁ DAŇ Z DIVIDEND. A máme stratégiu. A ani to nebolelo. Akurát, že časy sa menia. A európske automobilky čelia konkurencii z Číny. A elektromobilita sa stala zbraňou proti Európe. https://fontech.startitup.sk/spravy/export-aut-z-ciny-v-roku-2023-narastol-takmer-o-dve-tretiny/
.
Sami sme si podpílili konár. Aké je riešenie? Dotovať, dotovať, dotovať. My tú Čínu udotujeme! Budeme mať lacnejšiu( dovezenú) pracovnú silu, podporíme dopyt, zavedieme opatrenia… Ja sa pýtam, načo? Je mi jasné, že takto to dlhodobo nejde. A namiesto zmysluplného „plánu obnovy“, alebo STRATÉGIE SLOVENSKA, budeme pokračovať v agónii. Veď Fico povedal, že stratégiu máme a vychádza z agendy 2030 OSN( ak sa dobre pamätám v jednej z predvolebných debát). Čo na tom, že od nej upúšťa aj Švédsko, ktoré teda v žiadnom prípade nie je oportunistické. https://thepeoplesvoice.tv/sweden-scraps-agenda-2030-goals/
Myslím si, že prežijeme vďaka svojej povestnej „ťapákovskej“ nedvižnosti. „Kde by sme išli, nedá sa vstúpiť do role“. Nakoniec všetko Prehrmí a nejako bude. A možno nás zachránia aj tie končiace modely spaľovacích áut. Pretože životnosťou predbehnú „progresívne a uhlíkovo (ne) neutrálne“ elektromobily.
Takže, zostaňte doma! Veď sa nedá vstúpiť do role!
Celá debata | RSS tejto debaty