Založ si blog

Pozor na „štandardné zmluvy“- aj tie o vojenskej spolupráci.

Pracujem celý svoj profesionálny život v nadnárodných firmách. Istý čas som pracoval aj vo vyššom manažmente. Tieto firmy si vždy potrpia na „papiere“. Ak Vás odpočúvajú a kontrolujú emaily(aj súkromné), robia to tak, že zamestnanci podpíšu súhlas s monitorovaním elektronickej komunikácie. Nemôžem povedať , že tento monitoring je pravidlo, skôr možnosť a nechcem o tom moralizovať. V oboch nemeckých firmách, kde som pracoval mali všetci podpísaný súhlas s monitorovaním elektronickej komunikácie.
Raz sa ku mne dostal zaujímavý dodatok k pracovnej zmluve. Robil som vtedy šéfa oddelenia, alebo business unitu. Personálne oddelenie mi ho poslalo so zdôvodnením, že reagujú na zákonné zmeny a je to ŠTANDARDNÝ dodatok, ktorý podpisujú všetci zamestnanci. Slovo ŠTANDADNÝ znelo zlovestne, mal som isté podozrenia, preto som si dodatok pozorne prečítal. Áno, bol tam citovaný odsek riešiaci nejaké zákonné úpravy. Ale bola tam aj časť o zodpovednosti za škody. Čím ďalej som ju čítal, tým viac som si uvedomoval, že je to chyták. Na hlupákov, čo podpíšu. V skratke, zákonník práce obsahoval aj odseky o zodpovednosti za škodu do výšky trojnásobného platu, AK SA ZMLUVNÉ STRANY NEDOHODNÚ INAK. A práve v tom bola tá dohoda. Obsahovala umne medzi riadkami okrem zrušenia stropu zodpovednosti za škodu aj ustanovenia o určení škody. Stačilo vyčíslenie a zdôvodnenie zamestnávateľom. Takže bez súdu, vyhlásením „poškodenej strany“. Tento záväzok sa výslovným súhlasom „prenášal“ donekonečna aj na budúcich zamestnávateľov ako exekučný titul s výnimkou minima stanoveného zákonom ( pár sto eur). Napísal som personalistke moje zistenia, nakoľko tam bolo veľa odkazov na paragrafy a celé znenie bolo viac menej nepriame( perfektne zakamuflovaná zmluva s diablom). Po kontaktovaní právnej firmy mi potvrdila moje podozrenie. Áno, firma si teoreticky môže uplatniť ako škodu aj chybu na zákazke, alebo nižšiu maržu a vymáhať ju odo mňa. Samozrejme je to nereálne, to by som musel……to by som sa im musel znepáčiť. Išiel som za konateľom a rovno som mu povedal, či si myslí, že som idiot keď mi predložil taký dodatok. On mi povedal, že ostatní manažéri ju podpísali. Ja som mu povedal, že to nepodpíšem. Po krátkej odmlke mi povedal, že teda netrvajú na tom , aby som to podpísal a uvedené state vypustia. Bol som rád, že moji podriadení sami prišli na to tiež a taktiež nepodpísali. Boli sme jediné oddelenie, ktoré rebelovalo(alebo uvažovalo).
Prečo to píšem? ŠTANDARDNÁ ZMLUVA Vás môže dostať do celoživotných problémov. Vždy si treba čítať , čo podpisujete. Otec podpísal rukou svojej sestry „štandartnú nájomnú zmluvu“ na zdedené pozemky. Nájom na 15 rokov za smiešnu(a fixnú) cenu so všetkými právami pre nájomcu ( mimochodom známa firma) a žiadnymi pre prenajímateľa. Okrem jedného- vypovedať zmluvu 1 rok pred uplynutím platnosti. Ináč sa táto ŠTANDARTNÁ ZMLUVA automaticky predĺži za rovnakých podmienok na ďalších 15 rokov. A čo ak zabudnete v roku 2031 na vypovedanie?Je to zmluva s diablom.
Tieto asociácie z minulosti ma dnes napadli pri počúvaní R.Micheľka, kde rozoberal konkrétne ustanovenia „obrannej“ zmluvy . Tiež sme o nej počuli , že je to ŠTANDARDNÁ ZMLUVA A TAKMER VŠETCI JU UŽ PODPÍSALI.

Dávajte si na tieto slová v živote pozor! Je to manipulácia.

Článok je fikcia, Porošenko je realita

Prečo Fico odmietol harmonizáciu daní PO v EÚ?

19.04.2024

Možno preto, že všetci v EÚ maju vyššie dane. Najmá dane z dividend právnických osôb. Otázka je , prečo do psej matere sa tomu tak bráni? Veď máme najhoší vývoj financií v EÚ(údajne). A on sa bráni hodenej rukavici? Koho chce zdaňovať, keď nie firmy? Zamestnancov, jednoosobové s.r.o., živnostníkov? Lebo tak to vyzerá. DAŇ Z DIVIDEND NULA PERCENT PRE FIRMY , KDE [...]

Ako nás premnožený medveď oberá o pitnú vodu

04.04.2024

Máme premnožené medvede. Kde sú medvede, tam nie sú mravce. Mravce sú totiž ich obľúbenou potravou. Rozhrabávajú mraveniská a vyžierajú kukly aj dospelé mravce. Mravce sa živia škodlivým hmyzom. Aj kôrovcom a ich larvami. A tie sa živia stromami, ktoré nám zadržiavajú vodu. Keď napadnú stromy, les sa vyťaží a vznikne holina. A holina nezadržiava vodu. Medvede treba [...]

Neuveriteľný finiš Korčoka, získal až 83% hlasov

27.03.2024

Všetko začalo normálne. Ako predpovedali stávkové kancelárie. Ale potom sa všetko zmenilo. Nechal som to tak, veď podobný pocit neuveriteľných „nepravdepodobných náhod“ sa dnes vyskytuje bežne https://bojujemzasvetlezajtrajsky.blog.pravda.sk/2023/01/31/aka-je-pravdepodobnost-rovnakeho-vysledku-prezidentskych-volieb-v-3-krajinach/ Zmenilo sa to však po prečítaní niekoľkých [...]

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.