Nedovolím aby škola stála v ceste k vzdelaniu.

10. novembra 2020, Maro, Potrebujeme inú školu

A dodávam, že mojich detí. V nadpise je výrok Marka Twaina. Okrem iného povedal aj to, že v novinách sú 3 druhy správ. Nepravdivé, pravdivé a pravdepodobné. Pravdepodobná je predpoveď počasia, pravdivé sú výsledky športu a ostatné sú nepravdivé( fake news). To bol Mark Twain pred vyše 100 rokmi! Ľudia, zobuďme sa! Rozhliadnime sa okolo seba a čítajme. Odpovede sú, treba čítať, nie konzumovať.
Ale popravde, výrok M.Twaina v nadpise mi odcitoval môj 15 ročný syn dnes, keď počul priemera na tlačovke rozprávať o „školských testovacích tímoch“ a „pretestovaní každé 3 týždne detí vrátane rodičov“. Moje 2 deti s nami držia obrannú líniu proti ľudskej hlúposti a nedajú sa zmiatnuť väčšinou. My im za odmenu vyvárame a všeobecne ich podporujeme. Neviem ako prežijú návrat do školy a školskú „ fake“ stravu varenú bez lásky z polotovarov. (O tom, že sa dá v škole variť inak točil aj Pohlreich.)
Ale k veci, dnes som z môjho obranného stanovišťa nazvaného „home office“ bol svedkom neuveriteľného výplachu mozgov deviatakov. Počul som totiž útržky „dištančnej hodiny dejepisu“ a najmä výroky pani učiteľky, nazvime ju „apolitická“. Ako som rozumel, téma na dejepise bola demokracia a zabŕdli aj k americkým voľbám a ich „demokracii“. Toľko chvály na Bidena a Obamu som nepočul ani od najservilnejších médií. Synovi som po hodine iba povedal: Obdivujem vás, že si pri takejto škole zachováte zdravý rozum a najmä vlastný názor.
Už v predošlých blogoch som vyjadril svoj názor: 100% súhlasím s Kyiosakym, že mizériu( možno cieľ) dnešného školstva zapríčinila M.Terézia jej školskou reformou( aj keď si myslím, že nebola subjekt , ale objekt riadenia, čiže nebolo to z jej hlavy). Zopakujme si Kyiosakiho, že cieľom bolo pripraviť „zmenu človeka“ pre priemyselnú revolúciu. Nechceli spupných sedliakov, potrebovali poslušných vojakov pre nadchádzajúce vojny( áno oni plánujú stovky rokov dopredu) a poslušnú na všetko odhodlanú bezmocnú pracovnú silu pre výrobné linky. Tento stav školstva trvá takmer na celom svete dodnes. A ozaj , viete ako a kedy vznikol pojem „sedliacky rozum“?